مكتب نائب مدير الجامعة

للشئون العلمية

العلاقات الدولية والمحلية قوانين ولوائح الجامعة

إدارة شئون الهيئة الأكاديمية

مقدمة

تتبع هذه الإدارة نائب مدير الجامعة للشئون العلمية. تختص هذه الإدارة بتطبيق السياسات والقواعد الخاصة بالتوظيف والتعيين لأعضاء الهيئة الأكاديمية ، ومتابعة المتغيرات التي تطرأ على هذه السياسات والقواعد.

الهدف العام

يتمثل الهدف العام لإدارة شئون الهيئة الأكاديمية في تسهيل الأمور الإدارية والخدمات المقدمة لأعضاء الهيئة الأكاديمية، حتى يتسنى لهم القيام بواجباتهم الأكاديمية على أكمل وجه.

Responsibilities

Responsibilities of the Vice President for Academic Affairs:

  • Enforcement of policies and regulations for recruitment, appointment and renewal for faculty members, language teachers, lecturers and academic support staff.
  • Prepare statistical statements required in various university departments by faculty members and language teachers and lecturers and academic support functions.
  • Administrative certification for faculty members, language teachers, lecturers, and academic support staff.
  • Preparing agenda for promotions of faculty members.
  • Prepare permits for official duties for faculty members.
  • Issue Secondment forms
  • Cooperation with other related departments.
  • Preparation of payroll for faculty and the changes that take place to them.
  • Perform any other administrative work related to faculty members.